Provocările ne Apropie, în Timpul acestui Proces de Adaptare la Noul Normal! Conferința Working Romania, organizată de Business Review
Marian Pătrașcu, Head of Sales and Talent Acquisition, a participat în calitate de speaker în cadrul conferinței Working Romania organizată de Business Review. A împărtășit cu audiența din cadrul evenimentului, o parte din experiența ultimelor săptămâni.
Noi am avut posibilitatea să vedem mai multe perspective, fiind companie de
consultanță și voi împărtăși cu voi câteva dintre experiențele pe care le-am
avut.
Ca și organizație, am făcut shift-ul foarte rapid către on-line. În zona de
recrutare a fost simplu să facem schimbarea. Am reușit să mutăm in mediul
on-line și activitatea personalului TESA și onboarding.
Revenind la experiențele noastre, am avut norocul să avem o varietate de
clienți cu care, umăr la umăr, am trecut prin anumite provocări. Am avut
clienți cărora le-am fost alături cand au decis în prima etapă să renunțe la
salariații temporari; bineînțeles
am fost alături și de angajații temporari.
Am avut, de asemenea, clienți în anumite industrii care au decis să aplice
măsura de șomaj tehnic și să păstreze angajații. Ne-am bucurat să avem și
clienți care au decis să își păstreze angajații temporari și să îi plătească în
această perioadă fără să fie nevoie de nici un ajutor din partea autorităților.
Partenerii care funcționează în continuare și-au adaptat procesele astfel încât
să respecte normele în ceea ce privește siguranța angajaților și a locului de
muncă.
A fost foarte provocator pentru noi, pentru că au fost stări prin care am
trecut împreună cu partenerii noștri și acestea ne-au sudat relațiile. Am
format o mică comunitate și am comunicat foarte mult pentru a lua cele mai bune
decizii.
În ceea ce privește partea de recrutare, la nivel național, am trecut prin
momente de agonie când partenerii noștri din zona automotive au decis să
închidă operațiunile și să anuleze proiectele. Am trecut la momente de extaz pe
măsura ce au apărut proiecte de recrutare pentru categoria de operatori în
logistică. La momentul de față se recrutează activ în zona aceasta.
Totodată, sunt companiile din industria IT&C care continuă căutările și
ne bucurăm să le oferim suport și
strategii pentru a își acoperi nevoia de specialiști.
Aș da niște sugestii pentru angajatori, deoarece în momentul acesta trebuie
să își apere brandul de angajator și cum vor fi tratați angajații acum se va
vedea în procesele de recrutare din viitor. Este foarte importantă experiența
angajaților în cadrul organizației în acest moment, deoarece devine
definitorie.
Angajatul în regim de lucru de acasă trebuie să își creeze o rutină, cum
s-a vorbit foarte mult în toată media, astfel încât să poată să își mențină
gradul de productivitate.
În zona de recrutare de specialiști, lucrurile nu sunt atât de simple
pentru că se tem de regula primul venit,
primul ieșit și angajatorul trebuie să demonstreze atât siguranța locului de
muncă cât și siguranța salariatului. Aici s-au aplicat multe modele și programe
de well-being și engagement pentru angajați. Lucrul acesta va face diferența cu
siguranță.
Pentru industria în care noi activăm, consider că va urma o perioadă
provocatoare, evoluția ei fiind strict legată de măsurile pentru relansarea
economiei pe care Guvernul le va adopta în perioada următoare întru-cât se va
cascada și automat, noi, consultanții, vom putea să oferim cele mai bune
soluții clienșilor noștri.
În zona de recrutare de volum, lucrurile vor fi mai facile însă vom vedea
cum va evolua piața.
Facilitatea pe care o poate asigura serviciul de muncă temorară și de
outsourcing va fi benefică pentru mediul de business pentru că într-o economie
actuală în care totul este volatil, este importantă flexibilitatea. Fac o
paralelă cu criza din anul 2008 când acest serviciu a făcut diferența.