Lucrăm de Acasă! Recrutăm de Acasă! Georgiana Ghinea, Recruitment Consultant

Cu siguranță fiecare experiență este diferită! Iată cum a resimțit colega noastră, Georgiana Ghinea, Recruitment Consultant, schimbarea prin care a trecut societatea noastră recent.

Este clar că această pandemie ne-a luat pe toți prin surprindere și în același timp a lansat o serie de provocări pentru fiecare dintre noi. Schimbarea modului de lucru, deși nu foarte diferit de cel obșinuit din zona recrutării, distanțarea socială și efectele carantinei își pun amprenta asupra dispoziției noastre la job. Unii pot avea o stare de neliniște sau se poate întampla exact opusul și să fii cel mai energic și binedispus angajat. Eu personal, am facut rapid trecerea la work from home, m-am acomodat cu această variantă de lucru, însă trebuie să recunosc faptul că îmi lipsesc colegii, interacțiunea și relaționarea socială.

Pentru că în București locuiesc în chirie, am decis să vin acasă să fiu mai aproape de cei dragi. Am luat această decizie crezând ca va fi una pentru o perioadă scurtă de timp, motiv pentru care atunci când am plecat din București am facut rapid un bagaj cu strictul necesar. Trebuie să recunosc că nu eram pregatită pentru o perioadă atât de lungă. La început mi-a prins foarte bine să stau cu ai mei, cu sora mea de care îmi este foarte dor în orice moment, dar am început să simt că am ieșit din activitatea mea zilnică, din agitația Bucureștiului și să am senzația că îmi lipsește ceva.

Din punct de vedere al activității, la job a fost și este în continuare o provocare luând în considerare diferitele situații cu care ne confruntăm și care ne mențin dinamismul și implicarea la un nivel înalt. Important în această perioadă este să ne adaptăm acestei schimbări, să fim flexibili și eficienți în activitatea noastră la fel ca și până acum pentru a simți satisfacția care ne încarcă cu mai multă energie.

Din punct de vedere al recrutării m-am adaptat destul de rapid. Atât înainte, cât și acum tool-urile de recrutare sunt online, prima interacțiune cu potențialii candidați este telefonică, motiv pentru care nu a fost nevoie de o schimbare. Am ales varianta de interviu online, astfel încât să nu punem pe nimeni în pericol. Am sesizat un dinamism în privința industriilor și implicit a recrutării. Am avut parte de situații în care clienții au decis să amânăm procesul de recrutare după ce va trece această perioadă, dar și clienți care au decis să mențină proiectele pe care le gestionam anterior sau să vină cu proiecte noi. Provocarea cea mai mare mi se pare atunci când potențialii candidați sunt reticenți la  schimbare. Însă există și opusul, mai exact cei care își schimbă domeniul din cauza faptului că industria în care activau și-a închis sau redus activitatea, astfel fiind deschiși spre schimbare. Un lucru important în această perioadă ar fi faptul că trebuie să îți menții candidații aproape, să comunici în permanență cu ei și să le explici situația cu calm.

De asemenea, pot exista și dezavantaje ale lucrului de acasă. Povestind din propria experiență am avut vecini “tare prietenoși” care au profitat de această perioadă pentru a renova. O provocare în plus pentru mine în susținerea interviuriurilor. Relaționarea cu membrii echipei, cu candidații, cu cei din jurul nostru, micile ieșiri în pauză, activitățile pe care le făceam la birou pentru a ne destinde, pentru a împărtăși din experiențele noastre cu siguranță lipsesc. Pentru a face mai placută perioada de work from home, ne-am organizat în continuare prin sesiuni online în care ne povestim provocările întâlnite pe proiecte și diferitele activități pe care le experimentăm cât stăm acasă. Faptul că am caștigat timpul pe care îl petreceam în drum spre muncă este un avantaj, însă sunt sigură ca nu mai există opt ore de muncă și că fiecare dinte noi lucrează mai mult de acasă.

Cu siguranță, pentru mine această schimbare a venit cu avantaje și dezavantaje. Perioada de work from home prelungită mi se pare interesantă și provocatoare. De asemenea, pe mine personal m-a ajutat în luarea și asumarea unor decizii și mi-a demonstrat faptul că pot sa fac față și situațiilor mai puțin plăcute.